
TIRANA- Dy dërgesa nga anije me kontejnerë që besohet se përmbanin mbetje toksike të padeklaruara që zbarkuan në brigjet e Singaporit në gusht, po dërgohen nga autoritetet atje përsëri nga kishte ardhur ngarkesa ilegale, pra nga Shqipëria. Mediat në Singapor shkruajnë se dy anijet me mbetje toksike zbarkuan në portet e vendit më 18 dhe 24 gusht.
Gjithashtu në artikujt e tyre citohen autoritetet vendase, të cilat zbardhin itenerarin e plotë të anijeve me 102 kontejnerë dhe mbi 800 tonë mbetje toksike që tregtoheshin drejt Tajlandës. Mësohet se anijet "Maersk Compton” me 41 kontejnerë dhe “Condor” me 61 kontenjerë me mbetje, përdorën portin Pasir Panjang për tranzit, por u ngarkuan në dy anije të tjera, me destinacion kthimin në origjinë.
“Në përputhje me Konventën e Bazelit, Singapori lehtësoi kthimin e kontejnerëve në vendin e origjinës”, ka deklaruar Agjencia Kombëtare e Mjedisit dhe Autoriteti Detar i Singaporit kur është pyetur nëse bëhej fjalë për mbetje toksike apo substance të tjera të dëmshme.
Sipas organizatës Basel Action Network, që dha alarmin për mbetjet tosike, vendi ynë nuk u informua kurrë për eksportin nga eksportuesi.
“Shqipëria nuk u informua kurrë për eksportin nga eksportuesi, shtetet tranzit nuk u informuan dhe Tajlanda nuk mori kurrë asnjë njoftim për këto mbetje”, deklaron Basel Action Network.
Mediat ningapor shtojnë se pluhuri toksik i furrës së çelikut "Kurum" përmban metale të rënda si zink dhe plumb që mund të kullohen kur hidhen në tokë, duke ndotur ujërat nëntokësore. Pluhuri i dëmshëm mund të çojë në acarim serioz të syve, lëkurës dhe mushkërive, madje edhe të shkaktojë kancer.
Itinerari i anijeve sipas "The Straits Times":
Në një moment rrugës për në Azinë Juglindore, ku hedhja e mbeturinave të paligjshme nga vendet e tjera është e përhapur, Maersk Campton dhe Maersk Candor dolën jashtë radarit për një kohë shumë të pazakontë.
Transponderi i Sistemit të Pozicionimit Global të sistemit të identifikimit automatik (AIS) të Maersk Campton u çaktivizua më 31 korrik dhe nuk arriti të bënte ankorimin e planifikuar më 1 gusht në Cape Town. Maersk Candor doli nga radari midis 9 dhe 19 gusht apo më shumë. Organi mbikëqyrës ngriti alarmin dhe njoftoi Shqipërinë, disa vende tranzit dhe Tajlandën për dërgesat.
Më 18 gusht, Maersk Campton besohet se ka shkarkuar 41 kontejnerët e tij në Singapor. Të nesërmen, kontejnerët u transferuan në një anije tjetër nën kompaninë e transportit mesdhetar që ishte planifikuar të lundronte në Itali më 21 gusht, tha rrjeti.
Anija e dytë, Maersk Candor, e cila mbante 61 kontejnerët e mbetur, u ankorua në Singapor më 24 gusht. Një kërkim në portalin e gjurmimit detar MarineTraffic.com tregoi se Maersk Candor ishte ankoruar në terminalin Pasir Panjang më 25 gusht.
Në përgjigje të pyetjeve nga The Straits Times, Agjencia Kombëtare e Mjedisit (NEA) dhe Autoriteti Detar dhe Portual i Singaporit (MPA) thanë më 26 gusht se kishin marrë informacion mbi dy anijet Maersk të destinuara për në Singapor që mbanin kontejnerë që thuhet se përmbajnë të padeklaruar mbetjet e rrezikshme.
mbetjet toksike